23 Ekim 2014 Perşembe

HESAP VERİYORUM -17-

ASKERİ OKULA GİDİYORUM :

Lise son sınıfta edebiyat kolunda başarılı bir öğrenci iken birinci dönem sonunda askeri okulların yeni talebe isteğini duyduk. Ben, Erdoğan Yurdakul ve İhsan Kütahyalı maddi koşullarımızın zayıflığı, benden sonra 4 kardeşimin bulunması bizi buna başvurmaya itti.

Biz üç kişi Ankara’ya muayenelere geldik. Üçüncü sınıf bir otelde kaldık. Ankara’yı hiç bilmiyorduk. Mevsimin en soğuk, şiddetli ayaz, -32 C sıcaklık bize hiç de iyi gelmedi. Otelde soba sadece salonda yanıyordu. Soyunup yatmak bile problemdi. Yemeği Bentderesi'nde bir lokantada kuru fasulye-pilav ile geçiştiriyorduk. Ben o zaman sigara da içiyordum.

Bugün harp okulu içinde kalan Mevki Hastanesine sabah troleybüs ile bakanlıklara gidip, sonra yarım saat yürüyorduk. Uzun kuyruklarda bekliyorduk. Benim ve Erdoğan için olumlu oldu sonuçlar ; İhsan ise hipermetrop olduğundan elendi.

Şube kanalı ile müracaatımızı Kuleli ve Maltepe Askeri liselerine gönderdik. Gelen yanıtda zayıf olmaması kuralına yalnızca ben uyuyordum. Bu durumda tek başıma gitmek istemedim. Ben de vazgeçtiğimi babamlara söyledim. Gece yatak odalarında konuşmalarını bitişikten duydum. Annem “Madem ki girmeyecekti niye bize o kadar masraf yaptırdı.” diyerek beni kınıyordu. Bu söz o kadar ağırıma gitti ki ertesi gün gitmeye karar verdiğimi söyledim.

Ankara’ya giderken verdikleri 20 TL dönerken yetmemiş, İstanbul’a giderken 40 TL istemiş ve sevinçle almıştım. Bu kadar uzun bir yolculuğu ilk kez yaparak İstanbul’a geldim. Sirkeci de Şark otelinde bir gece kaldım. Amacım tekrar Çorum’a dönmekti.

Ertesi gün okula Çengelköy’e gittim. İskeleden sonra bir yokuşun sonunda okulun nizamiyesinde benim müracaat kağıtlarımı aldılar ve beni aynı gün sınıfa soktular. Ben şaşkındım. Girdiğim bu okuldan gene ilk fırsatta geri dönebileceğimi sanıyordum. Ne var ki geri dönülemez bir nehre girmiş , askerlik hayatım başlamıştı. 

Hiç yorum yok: