14 Temmuz 2009 Salı

ANADOLU HAZİNESİ

On bin yıllık tarihi olan Anadolu çocuğuyum
Bir çok ırkın içinden yoğrulup gelmiş soyum.
Tarihler yazılırken beni hep anlatırlar
Ne yazık ki bilmiyor şimdiki gerçek soyum.

Ne medeniyetler geldi ,bağrımda ben doyurdum
Hititlerin şanını Mısır’a ben duyurdum.
Frikler,Litler,Mitler,Helenler,Romalılar
Onların destanını toprağımda yoğurdum.

Selçuklu Osmanlılar benden aldı hızını
Dünyaya hükmedenler benden aldı kızını
Avrupa’sı Asya’sı ta Hindistan’a kadar
İpek yoluyla sundum medeniyet tözünü.

Tarihi hazineler bıraktım nesillere
İnsanca hep davrandım yenilen esirlere
İbret alıp bakalım ne olur ey milletim
Bize bırakılıpta yok olan eserlere.

Hiç bir yurt yaratmadı benm kadar tanrıyı
Kibele’yi Aton’u Güneş’i Gök tanrıyı
Anaerkil bir soydan akıncı Amazon’a
Ben öğrettim erkekleri alt eden o kargıyı.

İstiklal savaşında ben yendim dört düveli
İslam felsefesine taç oldu Hacı Bektaş-ı Veli
Nesiller nesilleri büyütüp besleyerek
Dünyaya nam salmanın yokmudur hiç evveli?

Türklükten daha önce Anadoluluyum ben
Onunla öğünürüm her şeyi çok mükemmel
Tanrı yaratan toprak kaldıkca bu dünyada
Korkmama hiç neden yok bitmez tükenmez amel.

Orhan Uysal

Hiç yorum yok: